kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۰۱۰۵
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۷

#  پرسه ـ در ـ فضای ـ مجـازی

 
 واکنش‌ها به دیدار رهبر انقلاب با جمعی از بانوان
 الهام عابدینی: «دیدار امروز رهبر انقلاب با زنان چند ویژگی خاص داشت. نخست حضور زنانی از قومیت‌های مختلف با لباس‌های محلی، ملی و ایرانی از آن‌طرف یکی از سخنرانان همسر شیخ زکزاکی از نیجریه بود و البته پیام تصویری خبرنگار العالم از غزه هم پخش شد؛ این توجه به هر دو بعد ملی و بین‌المللی بسیار ارزشمنده.»
 کاربری نوشت: «از نداشتن حق رای برای بانوان به جایی رسیدیم که رهبر معظم انقلاب در حوزه‌هایی زنان رو دقیق‌تر در شناخت ظرافت‌های نامزد‌ها میدونن و اهمیت بانوان در انتخابات رو تاکید میکنن... تاثیر انقلاب اسلامی اینجاست!»
 مهران کریمی: ««غربی‌ها در بحث زنان حاضر به مباحثه با منطق اسلامی نیستند چون اساسا منطقی ندارند و کارشان را فقط با هوچی‌گری و تبلیغات پیش می‌برند. سودجویی و لذت‌جویی دو عامل محوری رویکرد غرب در بحث زنان است.» این مضمون مهمِ بیانات رهبر انقلاب در جمع بانوان از ابعاد مختلف باید تبیین شود.»
 فاطمه رایگانی: «از نکات مهم بیانات امروز رهبری تاکید صریح دوباره روی نقش دولت در حل چالش‌های شغلی زنان بود. در مواجهه با تعارض نقش‌های خانوادگی و‌ اجتماعی، زن‌ها معمولا تنها هستن و خودشون باید فکری به حال وضع خودشون بکنن در حالی که امروز دوباره تاکید شد این کار دولته نه خود زن!»
 سبحان برکتی: «امروز آقا بعد از ۱۰ سال مجدد از وزیر شدن و نقش بانوان در مسئولیت‌های مهم گفتند، موضوعی که در این سال‌ها در دولت‌های مختلف بهش توجه نشد! امیدواریم دولت‌ها از این ظرفیت که به گفته آقا در بسیاری از موارد از آقایان دقیق‌تر عمل می‌کنند توجه ویژه داشته باشند.»
 مادر است دیگر
 نیره نوری تصویری از یک مادر شهید با قاب عکس پسران شهیدش در حاشیه دیدار دیروز رهبری با جمعی از بانوان به اشتراک گذاشت و نوشت: «مادر است دیگر...»
 سرنگونی اسرائیل در کمال صبر و حوصله
 باران وکیلی: «صبر استراتژیک تقریبا چیزیه که مشاور سابق پنتاگون (هارولد رود) میگه «ایران این‌گونه عمل می‌کند: آنها به آرامی کار می‌کنند، آنها عجله ندارند. مثل موریانه‌ای که آرام آرام خانه‌ای چوبی را می‌خورد و در نهایت آن را واژگون می‌کند. موریانه در ابتدا کوچک به نظر می‌رسد، اما هدف نهائی سرنگونی کل ساختار کشور اسرائیل است.»
 آخرین عکس خانوادگی
 کاربری تصویری از پیکر چند شهید در غزه به اشتراک گذاشت و برای آن نوشت: «آخرین عکس خانوادگی».
 2 نکته انتخاباتی
 سیدیاسر جبرائیلی: «انتخابات، عرصه قدرت است؛ و اصحاب ثروت، همیشه چشم به قدرت دارند. سرمایه‌داران در انتخابات هزینه تبلیغات می‌کنند تا از محرومان برای کاندیدای خود رای بگیرند. مردم باید اولا گرفتار دام زرق و برق تبلیغات نشوند، ثانیا با جسم و جان خود به یاری اصلح بروند.»